koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Waarom dan geen HW motor?
Ik heb gisteren de Hw 10.5 er in gestoken, ik moest wel erg wennen aan deze motor.
Hij had meer punch onderin en op de rem reageerde hij ook heel anders, met als resultaat dat ik een paar keer in het natte gras stond.
Daardoor niet echt een goeie stint kunnen rijden.
De motor werd met de zelfde setup en banden 50 graden ipv 75 graden die de lrp x11 warm werd.

Kunnen we de volgende keer wat testen samen.:cool:
 
Gisteren is trouwens een pakketje aangekomen. Inhoud, een rc10L2 die alléén is opgebouwd verder geen krasje op de bodemplaat of pod, het is net een spiegel zo blinkt die. Zelfs de originele velgen zijn nog wit en de banden zijn nog ongebruikt. Ben zeer tevreden met mijn vondst! :D
 
@RobbiKai: Als je toch al voor de HW regelaar gaat zou ik geen onnodig geld uitgeven voor een duurdere motor eigenlijk. De 10.5 van HobbyWing voldoet uitstekend! Verder kan je ook een GM ProStock nemen, daarmee hebben we ook uitstekende prestaties neergezet. Het mooie van deze motoren is dat ze gewoon goed presteren maar de helft of een derde van de prijs zijn van bijv. een SpeedPassion of een LRP motor. Motor temperaturen liggen bij ons rond de 50° en de auto's gaan bloedjehard! Lijkt mij een mooie combinatie.
Ga je met de Corally of de Associated rijden RobbiKai? Ik meende dat je beide had staan?

Idd, gisteren het eea getest met een gele centershox veer, de wagen is nu een stuk rustiger op het stuur. Ik heb wel wat stuur moeten in leveren,maar mss kan ik dit terug vinden met andere voorveren.

Of iets zachtere voorbanden. Als je zachtere voorveren gaat zetten bestaat de kans dat de auto gaat "duiken" bocht in. Als dan de voorbanden wat kleiner zijn heb je kans dat het chassis op de baan komt en dat de auto gaat "skaten" en dan heb je helemaal geen stuur meer. Dus beter eerst wat zachtere banden zetten ipv aan de veren te klooien. Heb je die niet liggen, ja dan moet je wat natuurlijk ;)

@2wd: NICE Alexander!!! Doe maar eens fotoootjes, altij goed voor het oog en de visuele promotie van de klasse ;) :mrgreen:
 
Ik zit me net te bedenken dat ik nog 10% meer stuur op de zender kan zetten, dus gaat wel goed komen. En mss ander smeer middel. :wink:
 
@robbie

Een advies, je kunt voor dit jaar ook gewoon de 13.5t motor nog gebruiken om wat rondjes mee te trainen. Het seizoen is sowieso meer dan halverwege ten einde. Mocht je de laatste clubwedstrijd mee willen doen om een keer het wedstrijd gevoel mee te maken dan kun je nog steeds de 13.5t gebruiken. Het regelement is 10.5t of hoger...dus 13.5t mag ook.

Ik ken je rijdersniveau niet maar de eerste zorg voor je is om de auto op het circuit af te stellen en op het asfalt te houden. Daarna kun je wel meer snelheid inbouwen. Met een pancar gaat het allemaal héél eenvoudig héél snel ;). In de winter kun je dan wat zaken plannen en/of aanpassen voor volgend jaar mocht je meer willen rijden.
 
Laatst bewerkt:
@Alexander,
op mijn Corally heb ik nu een sensored Corally 13.5,en op de Associated een sensorless Corally 13.5.
Eigenlijk wil ik op de Corally een 10.5,of zal ik eerst maar eens langskomen en daarna beslissen wat ik zou doen?
 
Ik zou zeggen RobbieKai (neem even aan dat je Rob heet???). Neem beide auto's eens mee. Dan kunnen we eens kijken naar de auto's en de staat waarin ze zijn. Weet niet welke Corally en welke Asso je rijd maar aan de hand daarvan is het wel te bepalen welke het meest geschikt is en voor welke nog het meeste onderdelen te krijgen zijn. Je bent in ieder geval van harte welkom om mee te rijden en we helpen je graag om goed rond te komen op de baan natuurlijk...
 
en mijn rijdersniveau is niet je van het.
Het ging meer om mijn zoon,maar zo langzamerhand ben ik er steeds meer mee bezig.

Dat zeiden er nog een paar begin dit jaar bij ons in de groep en die rijden nu ook al dik 1,5 - 2 sec. sneller dan dat ze begonnen dus... Dat komt wel goed... :mrgreen:
 
Super,ik wou dit weekend komen,maar net een flinke aanrijding gehad!
Dit moet ik eerst even allemaal regelen ivm eigen bedrijf.
Ik denk dat ik volgende week zaterdag jullie kant uit kom.
 
De meeste zijn er doorgaans op woensdag avond maar gef gewoon even aan wanneer je wil komen dan kunnen we wellicht wat organiseren. Volgende week is mijn vrije weekend dus met goed weer wil ik zeker wel komen rijden...
 
@Alexander,
op mijn Corally heb ik nu een sensored Corally 13.5,en op de Associated een sensorless Corally 13.5.
Eigenlijk wil ik op de Corally een 10.5,of zal ik eerst maar eens langskomen en daarna beslissen wat ik zou doen?

Een corally 13.5t sensord is een brute motor. De spx (stock speck?)die je al hebt is perfect voor deze motor. Je zult aangenaam verrast zijn over de snelheid. Kun je dit op het asfalt houden kun je altijd nog verder kijken. idem met de 13.5t sensorless motor.
 
Doe maar eens fotoootjes, altij goed voor het oog


Het is een van de eerste rc10l2's zo te zien. De achteras is nog een oud type met de aluminium deel wat door de hub gaat ipv een as uit 1 stuk koolstof. De latere RC10L2's kwamen met de as uit 1 stuk carbon (nog wel steeds met de ronde diff ringen ipv de D- ringen). De blauwe ge anodiseerde schroefjes die er later bij zaten zijn bij deze nog afwezig etc.

De spur is ook een oude met de vierkante diffball gaatjes ipv ronden. (hey joost, komt je wellicht bekend voor?;))
De paaltjes voor de brace heeft degene geel geschilderd. Geen idee waarom maar je kunt het zo eraf krabben met je nagel dus dat moet ik nog doen.

De wielen alsmede het foam is zo uit de doos. Zelfs de lagers zijn nog nieuw.
Het aluminium heeft een blauwe gloed over zich.

De auto zoals die uit het pakketje kwam. De rollover antenne die er bij zat heb ik voor de foto's even erop gezet ;)

P1040908.jpg


P1040909.jpg


P1040918.jpg


P1040913.jpg


P1040911.jpg


P1040915.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad met simprop servo en LRP brushed GT1 21x2:D

Er zit trouwens totaal geen speling in de ballcups van de stuurstangen.
 
Back
Top