Bouwverslag 1:200 Bismarck

boeg

Hier is er nog een, er is alleen geplamuurd.

214994b150f5f3532a.jpg
:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Een vraag voor de vergevorderde bouwers. Hoe moeten de zijkanten van het dek afgewerkt worden bij de aansluiting met de romp (en dan met name in de boeg waar de romp schuin loopt)? Zoals in de tekening afgebeeld volgens A of B?

full
Robert75

Je ziet hieronder het resultaat van schuren en plamuren, als je in de loop van de romp mee
naar boven plamuurd komt het van zelf goed.

Voordek

robert,

Je kan ook het dekje in de lengte door midden zagen, de bijden delen,
uitlijnen met de zijkanten, en dan de kier in het midden dicht
plamuren, ik denk dat je dan beter uit bent.
Het is maar een idee!;)

Goed idee bocdan, dat is een stuk eenvoudiger. Aan die foto's van jou had ik heel veel. De hele boeg heb je dus schuin meegeschuurd met de romp. Dat idee had ik ook al als je de bismarck bekijkt.

De Bismarck

Beste,

Ik heb een probleempje bij het lijmen?
Welk lijm gebruiken jullie daarvoor?

Vriendelijke groeten

Lijm

Beste,

Ik heb een probleempje bij het lijmen?
Welk lijm gebruiken jullie daarvoor?

Vriendelijke groeten

Voor het hout op hout lijmen heb ik sneldrogende houtlijm van Pattex, die met de rooie dop. Niet geschikt voor buiten maar ik bouw een statisch model. Lijm droogt binnen een paar minuten en de verbinding is sterker dan het hout zelf.

Voor het lijmen van de resin stukken op het hout gebruik ik CombiSnel van Bison. Dat is zo'n dubbele spuit met 2 componentenlijm. Heeft wel even tijd nodig om uit te harden, maar is loeisterk.

Voor de messing etsdeeltjes heb ik gel secondenlijm ook van bison. Hiermee plak ik ook het messing tegen het hout en kunststof delen.

De kunstofbouwdelen verlijm ik met verschillende plasticlijmen. Een flesje met een naald van Revell, zeer dunne lijm van Tamiya en ook gewone lijm van Tamiya. De laatste 2 zijn flesjes met een kwastje.

Dat zijn de voornaamste lijmen die ik gebruik. Verder heb ik nog een aantal tubetjes, pennetjes en flesjes met allerlei soorten secondenlijm die ik sporadisch gebruik.

HMS* Victory

Ad Bakker.

Heb je geen bouw verslag van de bouw van de HMS* Victory.
De andere die ik van je heb gelezen en gezien, waren mateloos
intressant, en nu wil ik natuurlijk ook die van dit schip zien, kan je nog
wat van leren.:pim:

full

full

Dit zijn de onderdelen,ik hoop dat jullie er wat aan hebben.:turn-l:

Heb je geen bouw verslag van de bouw van de HMS* Victory.:

Beste Bocdan,
Helaas moet ik je teleurstellen, van zowel de Victory als van de Amerigo Vespucci heb ik geen bouwverslag. Pas toen ik bijna klaar was met de Victory kwam ik met dit forum in aanraking, en de mogelijkheid om een bouwverslag "on line" te zetten. Deze schepen waren mijn eerste "grote" schepen, en het bouwen nam me zodanig in beslag dat ik er zelfs nooit aan gedacht heb tijdens de bouw foto's te maken.

Nog even over de led verlichting die je hiervoor laat zien. Werk je met 6V hiervoor, want ik zie dat elk led-je een aparte voorschakelweerstand heeft.

Groet,

Ad Bakker

Elektronica

Ik heb nog een foto gevonden:D. Mooi hé??

Prachtige foto. Ik ga hem printen op A3 formaat voor boven mijn bed sorry werkbank. Is het misschien een idee om die Ledververlichting toe te lchten op een bijeenkomst. Ik denk niet dat er veel bouwers zijn met de nodige kennis van de elektronika. Ik zeker niet.
Inmiddels zijn er 12 bouwers geinteresseerd in een bijeenkomst. Voorlopig denk ik dat we die eind januari kunnen houden.

Laatst bewerkt:
Rompafwerking

Hallo,
Ik sta op het punt de romp te voorzien van polyester. De vraag is nu moet ik de koperenplaatjes in de romp plaatsen voor of na de polyeste?.

Beste Bocdan,
Helaas moet ik je teleurstellen, van zowel de Victory als van de Amerigo Vespucci heb ik geen bouwverslag. Pas toen ik bijna klaar was met de Victory kwam ik met dit forum in aanraking, en de mogelijkheid om een bouwverslag "on line" te zetten. Deze schepen waren mijn eerste "grote" schepen, en het bouwen nam me zodanig in beslag dat ik er zelfs nooit aan gedacht heb tijdens de bouw foto's te maken.

Nog even over de led verlichting die je hiervoor laat zien. Werk je met 6V hiervoor, want ik zie dat elk led-je een aparte voorschakelweerstand heeft.

Groet,

Ad Bakker
Ad.

Het kan met 6 of 12 volt.

Hallsta op het punt de romp te voorzien van polyester. De vraag is nu moet ik de koperenplaatjes in de romp plaatsen voor of na de polyeste?.
Paul.

De messing plaatjes NAA het polyesteren er in zetten, en het liefst de polyester om de
inlaatgaten heen smeren, anders krijg je het er niet uit.
veel sucses!

Laatst bewerkt:
schema's

hier wat schema's voor de mensen die met de Bismarck willen gaan
varen, en het geschut willen laten werken.
De foto's zijn niet van mij.

full

full

full

full
:-D:-D

Back