ik denk dat deze persoon en de persoon die in de P&V staat een en de zelfde zijn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Toch mooi, dan wordt er rekening mee gehouden.Marcelair zei:Vroeger hing er bij de havendienst altijd een opmerking en situatieschets van het dichtsbijzijnde modelvliegveld.
Modelvliegveld Almere ligt aan de grens van een laagvlieggebied. Kijk, het is ieders verantwoordelijkheid om als clubbestuur zoiets aan te geven bij de betreffende airport.
Hier kun je vooraf geen oordeel over vellen. Het ligt er puur aan wie bij wie het luchtruim komt binnen zeilen.De modelvliegerij is gewoon geen partij voor de grote luchtvaart, dus drie keer raden wie er de klos is als je tegen zo'n echte kist aanknalt... :cry:
pepijn-zager zei:dus dan schilder je je vliegtuig aan de onderkant donker en aan de bovenkant licht.(of ben ik nou in de war?)
Een select groepje gebruikers van het luchtruim zou dat graag zo willen.Marcelair zei:haha, @ myshadow: Je kent overduidelijk niet de voorrangsregels, is voor wat de grote luchtvaart aangaat absoluut geen discussiepunt. Als JIJ een echte kist met je modelvliegtuig neer weet te halen, en je zit/vliegt op een 'officieel' veld, dan is en blijft het eindresultaat dat JIJ kunt gaan dokken en dat de modelvliegclub per direct wordt opgedoekt, vergunning permanent ingetrokken en basta.
En hier hangt en draaid alles om.Kans is en blijft klein dat je met een modelvliegtuig überhaupt ziets doet, daar komt zoveel toeval bij kijken dat opzet is uitgesloten.
Ja een stukje terug in dit draadje is er al over geschreven. Alleen toen was ie nog niet dood.Het is een keer gebeurd met een zweefvliegtuig (echte) die een modelvliegtuig in de cockpit kreeg, 1 dode... :cry:
Freakazoid zei:Een vliegtuig tekend beter af tegen lucht dan tegen grond.
Van: Redactie.PilootenVliegtuig@reedbusiness.nl
Onderwerp: RE: stuk ivm maximumvlieghoogte modelvliegtuigen
Datum: 16 maart 2006 13:37:54 GMT+01:00
Aan: pepijndevos@gmail.com
Gezien.
We plaatsen in de mei-editie van piloot en vliegtuig een officiele reactie
van de KNVvL. 8)
Groet
Ruud Vos, hoofdredactie Piloot en Vliegtuig
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: pepijn de vos
Aan: Redactie Piloot en Vliegtuig
Verzonden: 14-3-2006 8:50
Onderwerp: Re: stuk ivm maximumvlieghoogte modelvliegtuigen
dit is de index: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/index.php
en dit is het topic zelf: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/
viewtopic.php?t=36274
eigenlijk lijken modelbouwers en echte piloten best veel op elkaar,
ze vliegen allebei, en letten allebei heel erg op veiligheid.
het enige verschil is de schaal en dat wij er niet in zitten hahaha
groeten,
pepijn
Op 13-mrt-2006, om 19:51 heeft Redactie Piloot en Vliegtuig (RBI-NL)
het volgende geschreven:
Dank voor je reactie!
Geef me de url eens op dat forum waar ik kan kijken.
Dank
Ruud Vos
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: pepijn de vos
Aan: redactie.pilootenvliegtuig@reedbusiness.nl
Verzonden: 13-3-2006 17:12
Onderwerp: stuk ivm maximumvlieghoogte modelvliegtuigen
ik ben het net als een hoop andere modelbouwers niet eens met jullie
idee om de maximum vlieghoogte te verlagen.
die is nu 300 meter, en als ik het goed heb is de minimum vlieghoogte
van een vliegtuig 300 meter gemeten vanaf het hoogste obstakel binnen
600 meter.
ik zou zeggen, kijk eens op www.modelbouwforum.nl , daar zijn genoeg
modelbouwers waar je het er me over kan hebben.
is vast wel een betere oplossing te vinden, maar 100 meter... geen
goed plan.
hoor, wederhoor?ron van sommeren zei:Goed gedaan Pepijn, hoor en wederhoor toegepast. Als modelbouw niet lukt, kun je altijd nog een goed journalist worden![]()
LS,
Onder dank voor de reactie!
We plaatsen in de mei-editie van piloot en vliegtuig een officiele reactie
van de KNVvL.
Groet
Ruud Vos, hoofdredactie Piloot en Vliegtuig