Leeg topic - kan weg

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
jan brilman schreef:
Wat wordt er allemaal ingedekt van de vleugel?
De hele vleugel..

Da's mooi, het indekken is DE gelegenheid om de wash-out en dat soort dingen voor eens en altijd te fixeren. :P

In het algemeen ontkom je er dan niet aan om ook jigs voor de (in jouw geval) onderkant te maken . . .

jan.

Je hebt de vaart er goed in zitten, nog even en we gaan je Ton noemen :wink:
Als dit pas je tweede vleugel is, ben ik nu al jaloers op wat je volgend jaar presteert.

Ga vooral zo door (met veel foto's) :!:

Petje af hoor.

Zelf vlieg ik met een cessna 182 schuimpje, en vergeleken met jouw cessna 182 is dat van mij ECHT SPEELGOED.

Om zelf zo´n cessna 182 te bouwen, zal mij voorlopig wel niet lukken.
Daarom volg ik je draadje met volle belangstelling, en moet ik je vertellen dat ik het erg knap vind hoe snel, en netjes jij te werk gaat.

Ik heb nog een :idea: voor je ..........GA ZO DOOR :!:

Wat de keuze van de motor betreft kun je een OS niet meer vergelijken met een Super Tigre. Een Super Tigre is een motor van een andere generatie (ouder). De FX serie van OS is up to date wat technologie betreft maar dat verhaalt zich ook in een forsere aankoopprijs.

Niet dat mijn ervaring met Super Tigre slecht is, zeker niet. Door dat ze verder gesleuteld hebben aan een bestaand concept (in plaats van een nieuwe motor te ontwikkelen) zijn deze motoren heel betrouwbaar en toch tamelijk stil daar men ook de demper doorontwikkeld heeft.

De keuze van motor hangt grotendeels af van het budget die je ter beschikking hebt. Je haalde het zelf al aan dat OS beduidend duurder is dan S T.

Als ik me ook niet vergis heeft de .90 van S T de zelfde dimensies van een .60 met pal het zelfde carter (enkel grotere boring waarbij de slag het zelfde is gebleven). Zo heb je het vermogen van een 15 cc in de verpakking van een 10 cc waarbij de 15 cc contradictorisch lichter is dan een vergelijkbare 10 cc. Kan niet onbelangrijk zijn bij het "scale" inbouwen van een motor en het licht houden van je setup.

Ik heb een .90 S T gehad en was er heel tevreden over net zoals ik van OS tevreden ben. Je hebt dus meerdere opties maar hou rekening dat iets meer vermogen altijd van pas kan komen. Een S T 15 cc zou dan ook een goede keuze kunnen zijn zoals door de winkelier al werd aangegeven.

Stevo

Hezik!

Allemaal mooi en netjes, maar op de laatste foto zie ik bovenaan van die zelfbouw stekkertjes liggen. :?

Ik ben een keer gewaaarschuwd dat dat je de kist kan kosten! 8O

Onbetrouwbaar, niet gebruiken, weggooien. :cry:

Kan iemand dit bevestigen?

jan.

Allemaal mooi en netjes, maar op de laatste foto zie ik bovenaan van die zelfbouw stekkertjes liggen.

Ik ben een keer gewaaarschuwd dat dat je de kist kan kosten!

Hopelijk gebruikt ie ze alleen voor z'n verlichting. Zonder een paar knipperledjes krijg je hem nog wel netjes aan de grond... ;)

jan brilman zei:
Allemaal mooi en netjes, maar op de laatste foto zie ik bovenaan van die zelfbouw stekkertjes liggen. :?
Ik ben een keer gewaaarschuwd dat dat je de kist kan kosten! Onbetrouwbaar, niet gebruiken, weggooien. Kan iemand dit bevestigen?
jan.
Ik heb eens van die zelfbouwstekkers voor servo's gekocht, dat is de naam rommel nog niet eens waard. Nooit gebruiken voor de besturing!!
Eventueel voor de verlichting, maar ik had al begrepen dat dit niet in je vliegtuig komt. Dus niks aan de hand.

jan brilman zei:
Ik ben een keer gewaaarschuwd dat dat je de kist kan kosten! 8O
Onbetrouwbaar, niet gebruiken, weggooien. :cry:
Kan iemand dit bevestigen?

Onzin, volgens mij. Gewoon netjes werken, zoals met alles tijdens het bouwen en wel een krimptang gebruiken.
Een "standaard" verlengsnoer kun je ook slecht solderen - en dat kan ook je kist kosten.

Als jij de stekkertjes weggooit Jan, wil ik ze wel hebben :wink:

Joepie!!! nog een nachtmens!!!!! :D
vleugel vind ik er in ieder geval netjes uitzien, waar ik altijd een hekel aan heb ( vreemdgenoeg) is om de voorlijst te schuren, irritant om dat gelijk te krijgen.... :|

ga zo door, ziet er perfect uit!! :thumbsup:

en excuseer me, tijd om m'n lenzen uit te doen en in bed te kruipen/vallen :sleepy:

Neuslijst schuren. :teacher:

Ga naar de Praxis oid., en koop daar aluminium profielen van 1 meter.

In twee stukken zagen, schuurpapier erop en het kan haast niet fout gaan.

Nog beter: verdeel een zijde in drie stukken (bv. 10, 30, 10 cm.)

Beplak het middelste stuk met schuurpapier, en de twee uiteinden met gewoon papier van dezelfde dikte als het schuurpapier.

Moet jij eens opletten, hoe leuk dat is, neuslijsten schuren! :P

jan.

Back