Leeg topic - kan weg

• Topicstarter Topicstarter hezik
  • Startdatum Startdatum
Een beetje wind helpt toch altijd lekker om snel los te komen en bij het landen?.... :lol: :wink:

Ben benieuwd naar je maiden

Hee Hezik,

welke kleur blauw heb jij gebruikt?

Op onze Decathlon hebben wij nr. 53 zitten en een kleur rood (welke weet ik even niet zo), nu zag ik gister ook die Protech potje staan met nr. 53 maar ben ook altijd vrij bang dat die kleuren niet echt overeenkomen en vertouw meer op de RAL kleuren.

Als ik de motorkap ga spuiten dan bestel ik wel een spuitbus blauw en rood van MOTIP op RAL kleur :-)

Succes in ieder geval en wij hopen binnekort deze kist in het luchtruim te kunnen bewonderen :D

Ik had de Oracover donkerblauw, nummer 52. De protech lak ook donkerblauw nummer 52. Die kwam niet in de buurt, althans, voor mij niet. M'n vriendin vond dat ik mij aanstelde, maar nu ze 'de nieuwe' kleur blauw ziet, begrijpt ze het wel.

Donkerblauwe Oracover is domweg geen RAL kleur. Ik ben ermee naar een verfspeciaalzaak geweest (Savelkouls in Utrecht) en daar hebben we een kwartiertje RAL kleuren zitten vergelijken met de rol folie die ik nog had en daar zat domweg geen match tussen. Nu kan het zijn dat 'mijn' Oracover toevallig afweek, maar volgens de winkelier (MC modelbouw) is Oracover eigenlijk altijd dezelfde kleur.. kleurnuances, ok, maar dit was geen nuance meer.. ik zal morgen even een stukje spuiten om te laten zien wat ik bedoel.

@danny.. geduld.. ik heb vandaag de lak gespoten, dus nu moet hij af (de bus lak is 24hr goed, daarna niet meer, en als ik de interieurzijpanelen gemonteerd heb, moet het achterruitje erop, die moet ook afgespoten en gelakt worden).

Met andere woorden: morgen is hij qua buitenzijde helemaal klaar en zit het interieur er ook al grotendeels in. Zoals hij dan is, gaat hij ook z'n maiden maken. Voor de maiden moet de motor nog ingelopen worden. Na de maiden ga ik bezig met het monteren van de vloer van het interieur en de stoelen.

Ik heb mijn lat een beetje lager gelegd, ik ben nu geen 'echt' schaalmodel meer aan het bouwen, maar een modelvliegtuig wat het model heeft van een echte. Daarmee bedoel ik dat ik bv. de aan/uit schakelaar gewoon in de romp gemonteerd heb (en er dus een schakelaar in de romp zit), ik het gat voor de sproeiernaald zo gelaten heb, ik de 'easy fuel filler valve' aan de zijkant van de motorkap gemonteerd heb en, last but not least, er in de kap gewoon een gat zit waardoor de gloeiplugstekker past.

Remote glow was wel de bedoeling oorspronkelijk, maar de gloeiplug zit dermate dicht bij de kap dat de plug hiervoor er niet meer oppast. Daarnaast weet ik nu uit de praktijk dat het wel makkelijk is als je bij de gloeiplug kunt.

Al met al wordt het wel een mooi toestel, althans, dat vind ik zelf ;)

Morgen zal ik een serie foto's schieten van het voorlopige eindresultaat.

het schijnt dat je nu bepaalde kleuren Oracover als verf kunt krijgen. dit stond bij Hangar op de toonbank. volgens mij had hij iedergeval ferrari -rood. 't was wel erg duur spul voor de hoeveelheid die je kreeg. (meer dan 15-20 euro?)

succes nog even!

pieteralje zei:
het schijnt dat je nu bepaalde kleuren Oracover als verf kunt krijgen. dit stond bij Hangar op de toonbank. volgens mij had hij iedergeval ferrari -rood. 't was wel erg duur spul voor de hoeveelheid die je kreeg. (meer dan 15-20 euro?)

succes nog even!

Oracover maakt al jaren "Matching" verf voor hun foliën (OraColor®), alleen de vrkrijgbaarheid (in Nederland?) is niet zo geweldig ....

(zie de website van LANITZ-PRENA FOLIEN FACTORY GmbH http://www.oracover.de )

heb je de print ontwerp e.d nog voor de navigatieverlichting e.d.? (zie pagina 28 ) deze plaatjes zijn namelijk verdwenen

edit 1: (((( mmmm 28 +) = 8) vandaar 28 ) ))))) ;-)

edit 2: de oracover verf zag ik nu voor het eerst... deze stonden daar op de toonbank en Peter zei dat deze 'nieuw' op de markt waren (hou mij ten goede dat ik iets anders heb gehoord dan wat hij zei..)

een firma in Duitsland maakt al jaren Orapaint.

Heb een geele Piper gehat met gespoten Gfk motorkap.
Geen verschil in kleur te zien.

BerlinColourTechnics Autolacke Kreuzer Schildhornstraße 74 D - 12163 Berlin www.orapaint.de orapaint@t-online.de
Tel. 049 30 797 014 73 Fax 049 30 797 014 75 "

img0329gp2.jpg

Mvg Johan

Oh ik heb inmiddels al de juiste kleur hoor :)

De foto's ben ik nog niet aan toe gekomen, morgen misschien. Wat wel interessant kan zijn voor sommigen hier, mits het zaterdag a.s. droog is en het weer zoals voorspeld (niet teveel wind), dan ga ik zaterdag voor het eerst vliegen met de Cessna.

Wordt een leuke dag.. eerst afvliegen voor m'n KNVVL (wordt ook wel eens tijd :P) en daarna de maiden van de Cessna (overigens ongeacht het resultaat van het afvliegen).. ik kan zaterdagavond dus 4 'gevoelens hebben':
1) blij
2) blij maar teleurgesteld (geen knvvl)
3) niet blij maar toch nog iets (cessna crash maar wel knvvl)
4) diep ongelukkig (geen knvvl, cessna crash)

place your bets! :)

De motor is inmiddels ingelopen, of althans, de eerste twee liter brandstof heeft hij naar behoren weggestookt. Starten geen probleem; vanaf de 1e keer was het tot nu toe altijd starten met 1 tik.

Succes met de maiden.

Dat brevetje doe je met 2 vingers in de neus.
Zo moeilijk is dat niet.
Met al die vlieguren.

Groeten Han.

Succes, ik zal er niet zijn, maar ben natuurlijk wel benieuwd naar de video :D

Zal hij toch zijn vriendin lief aan moeten kijken, meestal is ze er bij. Nu alleen die video camera nog. Ik wil de video wel hosten, geen probleem.

Nog even en ze kunnen ons "inhuren".

"BosModelAir modelvliegvideo service,

Heeft u ook altijd al een video willen hebben van uw modelvliegtuig(en) in het luchtruim?
rustig rondvliegend of allerlei capriolen uithalend?

Neem dan eens kontakt op met BosModelAir modelvliegvideo service.

Wij komen uw model filmen op de door u aangegeven lokatie, wij bewerken uw video(`s) en plaatsen desgewenst deze ook op het internet.
Tevens krijgt u de onbewerkte en bewerkte versie(s) op een CD of DVD.

Heeft u interesse of vragen neem dan kontakt op met:
videoservice@bosmodelair.nl

Met vriendelijke groet en tot ziens op het modelvliegveld,

Berto en Onno.

het BosModelAir team
www.bosmodelair.nl
"

;-)

ik kan zaterdagavond dus 4 'gevoelens hebben'
Bij optie 1 had ik 'blij[sup:44ab7fe343]2[/sup:44ab7fe343]' verwacht!

Zet 'm op. :thumbsup:

Maar laat je bij erg slecht weer niet verleiden om het toch 'even' te proberen!!!

Volgend jaar komen er weer heeeeeeeeeeeeeel veel andere dagen.

jan.

Hoi Henry,

Veel succes. Ik kan er dit hele weekend helaas niet bij zijn. Natuurlijk wil ook ik de video zo vlug mogelijk zien.
Ben het overigens zeeeeer met Jan eens.
Het heeft geen enkele zin om te bewijzen dat volksgezegdes hierover waar zijn.
Huib

niet om sarcastisch te doen maar ik denk dat het optie 3 word....

nu verde rniet allemaal boos worden op mij, ik heb helemaal geen twijfels over de vliegkwaliteiten van hezik..

waarom denk ik dit, het word morgen enorm rotweer, met een vliegtuig waar je ervaring mee hebt ga je in dit weer op voor je knvvl brevet, je kent dit toestel en je weet dus ook hoe het reageerd, en dus kun je het ook met slecht weer goed onder controle houden.
maar de cessna is een onbekend, en log toestel, en vliegt dus anders.

het knvvl brevet gaat 100% lukken, daar is geen twijfel over mogelijk, maar de cessna hou ik op 50-50.

het zou beter zijn om de maiden nog even uit te stellen, maar dat zijn mijn woorden en daar hoef je je helemaal niks van aan te trekken :wink:

Nou het hangt wel van het weer af natuurlijk.. als het stormt, dan komt er niets van. Ik kondigde de maiden aan met in m'n achterhoofd de weersvoorspelling van windkracht 3~4 en droog.

Ik heb al mijn kisten, vanaf de eerste, zelf ingevlogen (minimag, ibis, calmato, vision, eagle, tojeirox2) en daar is tot nu toe niets bij mis gegaan, wat dat betreft zijn de statistieken tegen me (het moet toch een keer misgaan) maar ik ga niet krampachtig voorzichtig lopen doen.. Ja natuurlijk heb ik er een hoop bouwtijd inzitten, maar wel met als doelstelling om er mee te gaan vliegen..

Als het maar droog is en de windkracht onder de 6 blijft, gaat er wel gevlogen worden :).. met 6 ook wel, maar niet met de Cessna :P

Back